Dersin Adı | İleri Yaşam Desteği uygulamaları II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY 204 | Bahar | 1 | 4 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İleri yaşam desteği uygulamalarını kavramak ve ritim tanılamak, Protokolde belirlenen acil ilaçları kullanmak ve ilgili algoritmaları uygulamak ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İleri Yaşam desteği Bakış açısı, Resüsitastonda İnsan Faktörü, ve Kalite, Durumu Kötüleşen Hastanın Tanınması ve Kardiyorespiratuar arrestin Önlenmesi, Akut Koroner Sendromlar, Hastanede Resüsitasyon, İleri Yaşam Desteği Algoritması, Havayolunun Açık Tutulması ve Ventilasyon, Kardiyak, Kardiyak Monitörizasyon, Elektrokardiyografi ve Ritim Tanınması, Defibrilasyon, Kardiyak Peys Uygulaması, Periarrest Ritimler, Özel Durumlarda Kardiyak Arrest, Resüsitasyon Sonrası Bakım, Hastane Öncesinde Kardiyak Arrest, Kan Gazı Analizi ve Nabız Oksimetresi, Resüsitasyon ile İlgili Kararlar, Resüsitasyon Uygulamasından Hasta Yakınlarının bilgilenmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İleri Yaşam desteği Bakış açısı | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss191-195 |
2 | Resüsitasyonda İnsan Faktörü, ve Kalite | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss191-195 |
3 | Durumu Kötüleşen Hastanın Tanınması ve Kardiyorespiratuar arrestin Önlenmesi | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss191-195 |
4 | Akut Koroner Sendromlar. | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015 ss159-183 |
5 | Hastanede Resüsitasyon | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss191-195 |
6 | İleri Yaşam Desteği AlgoritmasI | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss191 |
7 | Havayolunun Açık Tutulması ve Ventilasyon, Kardiyak, Kardiyak Monitörizasyon | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss39-44-61-65 |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Elektrokardiyografi ve Ritim Tanınması | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss71-125 |
10 | Defibrilasyon, Kardiyak Pacemaker Uygulaması, | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss147-156,229 |
11 | Periarrest Ritimler Özel Durumlarda Kardiyak Arrest | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss129-145 |
12 | Resüsitasyon Sonrası Bakım | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss191-195 |
13 | Hastane Öncesinde Kardiyak Arrest | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss191-195 |
14 | Kan Gazı Analizi ve Nabız Oksimetresi, | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss191-195 |
15 | Resüsitasyon ile İlgili Kararlar, Resüsitasyon Uygulamasından Hasta Yakınlarının Desteklenmesi | Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, eylül 2015ss191-195 |
16 | FİNAL | FİNAL |
Ders Kitabı | 1.Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve ileri Yaşam Desteği, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, kitapana basımevi, eylül 2015 2. Paramedikler için EKG, Nursun ÜSTÜNKARLI.Deu. yayınları.2002 izmir |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 142 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır | |||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest